Monday, September 11, 2006

Selamat Ulang Tahun


Terbit matahari bertambah usia lagi
setahun berlalu menempuh hidup baru
masa berganti masa menjadi dewasa
menghadapi dugaan dunia

Selamat ulang tahun wahai puteri remaja
pelihara diri nama baik keluarga
jagalah kehormatan dan keperibadian
jangan tersesat jalan hidup

(KORUS)
Perjalanan hidup di depanmu
penuh bayangan bahagia
jangan leka walau seketika
tabah dan tenang menghadapinya

Selamat ulang tahun wahai puteri jelita
semakin jelita manis menawan sukma
ingat pada Tuhanmu bersyukur selalu
kepadaNya kita kan kembali


~lagu ciptaan 1986~

2 comments:

Zaharah said...

Adzam,
Awak memang dikurniakan bakat memintal ayat jadi peristiwa. Sebab tu saya kata, penulis dari kalangan lelaki pasti lebih hebat dan mudah mengkagumkan. Terutamanya bila bercerita tentang kehidupan dan falsafah jiwa.

Dan, saya mula jadi peminat puisi-puisi Najwa Aiman. Saya ada petik dan susun beberapa puisi awak dan masukkan dalam fail di rak buku saya. Menarik juga kalau dibukukan. Tak ada perancangan ke?

Najwa Aiman said...

huh??? biar benar... puisi2 saya biasanya org reject.. anyway maceh... moga2 puisi2 tu ada manfaatnya..

bukukan? insya-Allah...