Sunday, April 22, 2012

Sudah Sekian Lama Duhai Sahabat

Sudah sekian lama duhai sahabat
semuanya kupendam kusimpan sendiri
tak dapat nak kukongsi

Sudah sekian lama duhai sahabat
aku buat apa yang aku buat
tanpa kau memberi nasihat

Namun beban ini kini semakin membukit
saban hari dan masa semakin perit
dan aku semakin sakit

Sungguh masih jelas aku ingat
pada nasihat dan marahmu
pada tenang rias wajahmu
pada lembut bisik suaramu
pada kuat teguh semangatmu
yang sebelum ini selama ini
kau kongsi denganku percuma rela
kau hulurkan tanpa diminta
hingga tiada siapa yang tahu
akan tangis senduku

Sudah sekian lama duhai sahabat
aku amat rindu padamu
hingga aku pernah sampai sanggup
menurut jejakmu...

p/s: Ila hadhratin nabiya Muhammadin SAW wa ila khushuushan 'ala arwaaha Farhana Miza Mohd Faris... Al-Faatihah

No comments: