Thursday, July 10, 2008

Daun

Aku ingin jadi daun-daun di pohon
agar kau dapat jadikan aku
tempat berteduh dari panas mentari
tempat berpayung dari butiran hujan
tetapi aku tak bisa melawan musim berganti
lalu aku gugur sehelai demi sehelai ke bumi
namun aku tetap mencurah bakti
di telapak kakimu aku menjadi permaidani
menahan dirimu dari tusukan duri
tatkala kau melangkah berhati-hati
mahupun berlari pantas mengejar mimpi
selagi pohon ini masih hidup
subur atas tanah yang kau baja
teguh atas bumi yang kau jaga
selagi kau mahu
selagi kau mahu
selagi kau mahu...

2 comments:

Anonymous said...

kalau aku nak jadi seperti darah yang mengalir dalam badan si dia... dapat bersatu selagi dia hidup bermakna aku hidup dibadan dia

Najwa Aiman said...

Darah membawa segala nikmat...
dan mengalirkan khasiat
tapi kekadang
darah membawa musibat
bawa virus
bawa kuman
bawa penyakit
tapi yang penting
darah menjadikan berkesannya
syahwat... hehehehehehe...