Sunday, January 28, 2007

Belum Putus Asa

Kesunyian yang semakin memeriahkan sepi
menambat kedua-dua sayapku
menutup kedua-dua mataku
hingga aku menjunam ke bumi

Tatkala melayan sepi di tempat ini
dia berada entah di mana
bersama dia yang masih rahsia
bersembang berdua tentang duniawi

Aku mahu beri gembira dan bahagia
aku mahu beri harap dan cahaya
tapi bagi yang sudah punya
ada yang tak perlu berlebihan

Tapi aku belum putus asa
belum buat tika ini
masih ada saki baki
harapan sebesar biji sawi
cuma aku tak pasti
hingga bila bertahan begini
(Petikan entri 16 Julai 2005)
Aku tak percaya
pabila orang berkata
kau hanya berdusta

Aku tak percaya
bahawa kau sekadar memperguna
mengambil kesempatan dari cinta

Aku tak percaya
yang aku kau perguna
sebagai teman sunyi sekadar sementara

Namun aku lebih tak percaya
kalau keluhuran yang kubaja
akan kaubalas dengan tuba

Aku tak percaya
yang kau akan sanggup mempersenda
apa yang kurasa

No comments: